Az online pénztárgép sokkal több, mint adminisztratív kötelezettség a vendéglátásban, mert ez valódi partner a hatékony és jogszabályoknak megfelelő működéshez. A vendéglátás világa gyors, pörgős és kiszámíthatatlan. Éppen ezért, minden olyan technológiai eszköz, ami egyszerűsíti a mindennapokat, aranyat ér. Az online kassza pontosan ilyen, ugyanis segít követni a forgalmat, megfelelni a szabályozásoknak és még az adminisztrációt is csökkenti. Természetesen csak akkor tud megfelelően működni, ha kellően odafigyelsz rá és karbantartod. A CMO szerint ezt is érdemes figyelembe venni az online pénztárgép használata során.
Miért hasznos az online pénztárgép a vendéglátásban?
Az online kasszák ma már nemcsak egyszerű nyugtaadási eszközök. Egy korszerű rendszer kapcsolatban áll a NAV-val és automatikusan elküldi az adatokat a hatóságok felé. Ez kényelmes, de kötelező is bizonyos esetekben, különösen a vendéglátásban.
A legnagyobb előny az NTAK (Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ) felé történő azonnali adatküldés, ami rengeteg papírmunkától és időtől kímél meg. Ha a pénztárgéped integrálva van az NTAK rendszerrel, nincs szükség külön manuális riportokra vagy jelentésekre, mert minden automatikusan történik a háttérben.
5 aranyszabály az online pénztárgép használatához a vendéglátásban
Ahhoz, hogy a legtöbbet hozd ki az online kasszádból, érdemes betartani néhány bevált szabályt. Ezek nemcsak a napi működést könnyítik meg, de hosszú távon is stabilabbá teszik az üzemeltetést.
1. Legyen összekötve az NTAK rendszerrel!
Ma már elengedhetetlen, hogy a vendéglátóhelyed 100%-ban megfeleljen az NTAK előírásoknak. Ehhez szükség van olyan online pénztárgépre, ami képes valós időben továbbítani az adatokat a hatóságok felé. A CMO kínálatában például olyan eszközök is elérhetőek, amik már gyárilag rendelkeznek ezzel a funkcióval, így nincs szükség külön informatikai fejlesztésre.
2. Használj stabil internetkapcsolatot!
Mivel az adatküldés valós időben történik, elengedhetetlen a megbízható internetkapcsolat. Ha gyakran szakad meg a kapcsolat, előfordulhat, hogy az adatok nem érnek célba időben, ez pedig könnyen hatósági ellenőrzéshez vezet. Használj mobilinternetre képes online kasszát, így még áramszünet vagy hálózati hiba esetén is működik!
3. Rendszeres napi zárás = kevesebb probléma
A napi zárás könyvelési, valamint szabályozási szempontból is kötelező. Ez biztosítja, hogy minden tranzakció pontosan rögzítésre kerüljön és az adatok megfelelően továbbításra kerüljenek a hatóságoknak.
Ha naponta elvégzed, elkerülheted a hibás adatfeltöltéseket és tiszta képet kapsz a napi forgalomról is.
4. Tartsd karban az eszközt!
Az online pénztárgéped akkor tud jól működni, ha megkapja a szükséges frissítéseket és szervizelést. A CMO például gyors szervizt és ügyfélszolgálatot biztosít, így egy esetleges meghibásodás sem jelent napokig tartó fennakadást.
5. Képezd a munkatársaidat!
Hiába van jó rendszered, ha a kollégák nem tudják megfelelően használni. Érdemes időt szánni arra, hogy minden munkatárs ismerje a pénztárgép alapvető funkcióit, a napi zárás menetét, valamint azt, mit kell tenni, amikor hibaüzenet jelenik meg.
Ez nemcsak a hatékony működés kulcsa, de megelőzhet sok bosszantó technikai problémát is.
Ha betartod a fenti 5 aranyszabályt, rengeteg időt, energiát és akár pénzt is spórolsz vele. Mindig figyelj a részletekre!