Egy vállalkozás útja ritkán egyenes és akadálytalan. Sokszor előfordul, hogy egy adott ponton a növekedés lelassul, a bevétel stagnál vagy egyszerűen nem sikerül új ügyfeleket bevonzani. A Dog and Pony marketing tanácsadó (06 30 530 8986; Margit körút 11, 1024) több ilyen esettel is foglalkozott már. Amikor a korábban jól bevált módszerek már nem hoznak eredményt, az egyértelmű jele annak, hogy külső segítségre van szükség, hiszen egy tapasztalt szakember friss szemmel, más nézőpontból tudja vizsgálni a helyzetet és új stratégiát javasolhat. Az online és offline marketing világa manapság rendkívül összetett.
Közösségi média, hirdetési rendszerek, tartalommarketing, SEO, influencer együttműködések – mindegyik külön szakértelmet igényel. Ha egy vállalkozó úgy érzi, hogy már nem tudja követni a változásokat és csak sodródik az árral, akkor ez egy másik figyelmeztető jel. Egy marketing tanácsadó rendszert, fókuszt és konkrét irányt ad, így a vállalkozás nem veszik el a lehetőségek rengetegében. Kevés frusztrálóbb dolog van annál, mint amikor a piacon hasonló cégek hirtelen előretörnek, miközben a saját eredményei nem mutatnak növekedést. Ha azt látja, hogy a konkurencia egyre láthatóbb, több ügyfelet szerez és aktívabb a digitális térben, az azt jelzi, hogy valamit másként kell csinálni. Egy tanácsadó segít feltérképezni, hogy pontosan miben erősebbek a versenytársak és mit lehet tenni annak érdekében, hogy újra versenyképes legyen a vállalkozás.
Milyen jeleknél érdemes még odafigyelni?
Sok vállalkozó abba a hibába esik, hogy kipróbál számtalan marketingeszközt, de egyik sem hozza a várt eredményt. Rengeteg idő, energia és pénz mehet kárba, ha nincs átgondolt stratégia. Egy tanácsadó ilyenkor irányt mutat és segít összehangolni az egyes lépéseket, hogy azok valóban kiegészítsék egymást. Így a marketing nem tűzoltás vagy kísérletezés lesz, hanem tudatos, mérhető folyamat, ami kézzel fogható növekedést hoz. A vállalkozás vezetése önmagában is hatalmas feladat.
Ha a napi teendők elviszik az összes energiát, a marketingre egyszerűen nem marad elég figyelem. Pedig a megfelelő jelenlét nélkül, a legjobb termék vagy szolgáltatás sem jut el a célközönséghez. Egy tanácsadó ebben is óriási segítséget nyújthat, hiszen leveszi a terhet a vállalkozó válláról és biztosítja, hogy a marketing ne maradjon háttérben, hanem stratégiailag felépített, eredményes rendszerként működjön.
Miben segít a marketing tanácsadó?
Egy tapasztalt szakember ne csupán a hiányosságokat tárja fel, hanem konkrét, megvalósítható javaslatokat is adjon. A jó szakember elemzi a piacot, segít a célcsoport pontos meghatározásában, felépíti a kommunikációs stratégiát és irányt mutat a hirdetésekben vagy a tartalomkészítésben. Az is gyakran előfordul, hogy a vállalkozónak a legnagyobb érték nem a technikai tudás, hanem az a fajta külső rálátás, amit egy tanácsadó nyújtani tud. Az objektív visszajelzések, a piaci trendek ismerete és az új ötletek, mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a vállalkozás új lendületet kapjon.